PAŠNOVĒRTĒJUMS 2.2.
Turpinājums
vislielākais vērtējumu īpatsvars ir vērtējumu skalā no “gandrīz labi (6)” līdz “ļoti labi (8)”. Vienlaikus eksāmenu komisijas saņemtie ieteikumi tiek izmantoti turpmākajā mācību darbā, lai sekmētu izglītojamo augstāku rezultātu sasniegšanu. 8.Informācija par izglītības kvalitātes indikatoriem (izņemot vispārējo izglītību, profesionālās ievirzes izglītību) 8.1. pedagogu dalība profesionālās kompetences pilnveidē 2019.;2020.;2021.māc.g.pedagogu skaits izglītības iestādē Pedagogu skaits mācību centrā atkarīgs no konkrēto programmu īstenošanas skaita un laika, jo darba līgumi ar pedagogiem tiek slēgti tikai uz programmu īstenošanas laiku 2019.;2020.;2021.māc.g.profesionālo mācību priekšmetu pedagogu skaits izglītības iestādē 12 2019.;2020.;2021.māc.g.profesionālo mācību priekšmetu pedagogu skaits, kuri ir piedalījušies profesionālās kompetences pilnveidē Pedagogu skaits mācību centrā atkarīgs no konkrēto programmu īstenošanas skaita un laika, jo darba līgumi ar pedagogiem tiek slēgti tikai uz programmu īstenošanas laiku. Pedagogi tiek brīdināti par profesionālās pilnveides nepieciešamību. 2019.;2020.;2021.māc.g.ieguldītie līdzekļi izglītības iestādes pedagogu profesionālās kompetences pilnveidē Atbalsts pedagogu profesionālajai pilnveidei ir ierobežots, jo pedagogiem ir īstermiņa darba līgumi, tomēr, ja pedagogi lūdz atbalstu kursu apmeklējumam, tas tiek izskatīts individuāli 8.2. profesionālo pilnveides un tālākizglītību izglītību ieguvušo skaits 2019.;2020.;2021.māc.g. 2.grafiks 3.grafiks 13 4.grafiks 2019.;2020.;2021.māc.g. absolventu skaits (ieguvuši kvalifikāciju) profesionālās izglītības programmās salīdzinājumā ar izglītojamiem, kas sākuši mācības profesionālās izglītības programmās Objektīvu apstākļu dēļ (pandēmija) 2020. un 2021.gadā šos rādītājus nav iespējams korekti salīdzināt 2019.;2020.;2021.māc.g.absolventu skaits (ieguvuši kvalifikāciju) profesionālās tālākizglītības programmās salīdzinājumā ar izglītojamiem, kas sākuši mācības profesionālās tālākizglītības programmās Objektīvu apstākļu dēļ (pandēmija) 2020. un 2021.gadā šos rādītājus nav iespējams korekti salīdzināt 8.3. profesionālās izglītības programmu pieejamības veicināšana. Plāni/shēmas/programmas, kas izmantotas profesionālās izglītības pieejamības veicināšanai (atbalsta veidu pieejamība, piemēram, dienesta viesnīca, individuālās konsultācijas riska grupām, stipendijas, vides pieejamība u.tml.) Mācību centra specializācija Autotransporta programmu īstenošanā ierobežo iespējas apmācīt personas ar īpašām vajadzībām. Vienlaikus izglītojamajiem atsevišķās programmās tiek piedāvātas attālināto mācību iespējas. Izglītojamajiem ar kustības traucējumiem ir iespēja apgūt izglītības programmas Brīvības ielā 162/2 un Gogoļa iela 7-16, Rīgā, kur ieeja-iebrauktuve ir pielāgota ratiņu krēsliem un atrodas blakus transportlīdzekļu stāvvietai. 14 8.4. izglītību ieguvušo nodarbinātība (rādītājs tiek analizēts, sākot ar 2022.māc.g., ņemot vērā datus un informāciju par 2020. un 2021.māc.g.) Profesionālās izglītības absolventu proporcija, kuri nonākuši darba tirgū 1 gada laikā Absolventu aptaujas tiks veiktas, uzsākot 2022. mācību gadu Profesionālās izglītības absolventu skaits, kuri strādā nozarē un to procentuālā attiecība pret nodarbinātajiem absolventiem 1 gada salīdzinājumā Profesionālās izglītības absolventu skaits, kuri turpina mācības nozarē (t.sk. augstākās izglītības pakāpē) 8.5. apgūto prasmju izmantošana darba vietā (rādītājs tiek analizēts, sākot ar 2022.māc.g., ņemot vērā datus un informāciju par 2020. un 2021.māc.g.) Profesionālās izglītības programmu absolventu skaits, kuri strādā izglītībai/kvalifikācijai atbilstošos amatos (informācija iegūta, izmantojot 10% absolventu aptaujas rezultātus) Absolventu aptaujas tiks veiktas, uzsākot 2022. mācību gadu Darba ņēmēju (absolventu) apmierinātība gada laikā pēc profesionālās izglītības programmas beigšanas ar iegūto izglītības kvalitāti (10% absolventu aptauja) Darba devēju apmierinātība ar programmu absolventiem kopumā (fokusgrupu diskusijas, konventa diskusiju rezultāti) 8.6. riska grupu iekļaušanās profesionālajā izglītībā (rādītājs tiek analizēts, sākot ar 2022.māc.g.) Dalībnieku skaits profesionālajā izglītībā, kas iekļauti riska grupās (PMP, citas riska grupas, ar kurām strādā izglītības iestāde) Izglītojamo analīze tiks veikta, uzsākot Riska grupu panākumu līmenis saskaņā ar vecumu un 2022. mācību gadu dzimumu (absolventu skaits no riska grupām, citi panākumi) 8.7. profesionālās izglītības programmu pieprasījuma apzināšana darba tirgū (rādītājs tiek analizēts, sākot ar 2022.māc.g.) Mehānismu veidi, kas lietoti profesionālās izglītības piedāvājuma aktualizēšanai nākotnes darba tirgus vajadzībām (anketēšana, fokusgrupu diskusija, konvents u.tml.) Potenciālo darba devēju (prakses vietas) anketēšana tiks veikta, uzsākot 2022. mācību gadu. 15 Informācija par mehānismiem, kas lietoti, lai nodrošinātu ieinteresētās puses ar visjaunāko informāciju par nākotnes darba tirgus vajadzībām (piemēram, darbs, kurš tiek veikts ieinteresēto pušu informēšanai, sadarbība ar LDDK, nozaru organizācijām u.tml.) Savlaicīgi tiek apkopota NVA informācija (https://prognozes.nva.gov.lv/lv/profession) par darba devēju un viņu pārstāvju (LDDK, LTRK) pieprasījumu dažādu profesiju speciālistu sagatavošanai. Vienlaikus tiek analizēta bezdarbnieku izteiktā vēlme dažādu kursu apguvei Iepriekšminētā informācija dod iespēju plānot jaunu apmācību grupu komplektāciju un jaunu mācību programmu izstrādi
Turpinājums
vislielākais vērtējumu īpatsvars ir vērtējumu skalā no “gandrīz labi (6)” līdz “ļoti labi (8)”. Vienlaikus eksāmenu komisijas saņemtie ieteikumi tiek izmantoti turpmākajā mācību darbā, lai sekmētu izglītojamo augstāku rezultātu sasniegšanu. 8.Informācija par izglītības kvalitātes indikatoriem (izņemot vispārējo izglītību, profesionālās ievirzes izglītību) 8.1. pedagogu dalība profesionālās kompetences pilnveidē 2019.;2020.;2021.māc.g.pedagogu skaits izglītības iestādē Pedagogu skaits mācību centrā atkarīgs no konkrēto programmu īstenošanas skaita un laika, jo darba līgumi ar pedagogiem tiek slēgti tikai uz programmu īstenošanas laiku 2019.;2020.;2021.māc.g.profesionālo mācību priekšmetu pedagogu skaits izglītības iestādē 12 2019.;2020.;2021.māc.g.profesionālo mācību priekšmetu pedagogu skaits, kuri ir piedalījušies profesionālās kompetences pilnveidē Pedagogu skaits mācību centrā atkarīgs no konkrēto programmu īstenošanas skaita un laika, jo darba līgumi ar pedagogiem tiek slēgti tikai uz programmu īstenošanas laiku. Pedagogi tiek brīdināti par profesionālās pilnveides nepieciešamību. 2019.;2020.;2021.māc.g.ieguldītie līdzekļi izglītības iestādes pedagogu profesionālās kompetences pilnveidē Atbalsts pedagogu profesionālajai pilnveidei ir ierobežots, jo pedagogiem ir īstermiņa darba līgumi, tomēr, ja pedagogi lūdz atbalstu kursu apmeklējumam, tas tiek izskatīts individuāli 8.2. profesionālo pilnveides un tālākizglītību izglītību ieguvušo skaits 2019.;2020.;2021.māc.g. 2.grafiks 3.grafiks 13 4.grafiks 2019.;2020.;2021.māc.g. absolventu skaits (ieguvuši kvalifikāciju) profesionālās izglītības programmās salīdzinājumā ar izglītojamiem, kas sākuši mācības profesionālās izglītības programmās Objektīvu apstākļu dēļ (pandēmija) 2020. un 2021.gadā šos rādītājus nav iespējams korekti salīdzināt 2019.;2020.;2021.māc.g.absolventu skaits (ieguvuši kvalifikāciju) profesionālās tālākizglītības programmās salīdzinājumā ar izglītojamiem, kas sākuši mācības profesionālās tālākizglītības programmās Objektīvu apstākļu dēļ (pandēmija) 2020. un 2021.gadā šos rādītājus nav iespējams korekti salīdzināt 8.3. profesionālās izglītības programmu pieejamības veicināšana. Plāni/shēmas/programmas, kas izmantotas profesionālās izglītības pieejamības veicināšanai (atbalsta veidu pieejamība, piemēram, dienesta viesnīca, individuālās konsultācijas riska grupām, stipendijas, vides pieejamība u.tml.) Mācību centra specializācija Autotransporta programmu īstenošanā ierobežo iespējas apmācīt personas ar īpašām vajadzībām. Vienlaikus izglītojamajiem atsevišķās programmās tiek piedāvātas attālināto mācību iespējas. Izglītojamajiem ar kustības traucējumiem ir iespēja apgūt izglītības programmas Brīvības ielā 162/2 un Gogoļa iela 7-16, Rīgā, kur ieeja-iebrauktuve ir pielāgota ratiņu krēsliem un atrodas blakus transportlīdzekļu stāvvietai. 14 8.4. izglītību ieguvušo nodarbinātība (rādītājs tiek analizēts, sākot ar 2022.māc.g., ņemot vērā datus un informāciju par 2020. un 2021.māc.g.) Profesionālās izglītības absolventu proporcija, kuri nonākuši darba tirgū 1 gada laikā Absolventu aptaujas tiks veiktas, uzsākot 2022. mācību gadu Profesionālās izglītības absolventu skaits, kuri strādā nozarē un to procentuālā attiecība pret nodarbinātajiem absolventiem 1 gada salīdzinājumā Profesionālās izglītības absolventu skaits, kuri turpina mācības nozarē (t.sk. augstākās izglītības pakāpē) 8.5. apgūto prasmju izmantošana darba vietā (rādītājs tiek analizēts, sākot ar 2022.māc.g., ņemot vērā datus un informāciju par 2020. un 2021.māc.g.) Profesionālās izglītības programmu absolventu skaits, kuri strādā izglītībai/kvalifikācijai atbilstošos amatos (informācija iegūta, izmantojot 10% absolventu aptaujas rezultātus) Absolventu aptaujas tiks veiktas, uzsākot 2022. mācību gadu Darba ņēmēju (absolventu) apmierinātība gada laikā pēc profesionālās izglītības programmas beigšanas ar iegūto izglītības kvalitāti (10% absolventu aptauja) Darba devēju apmierinātība ar programmu absolventiem kopumā (fokusgrupu diskusijas, konventa diskusiju rezultāti) 8.6. riska grupu iekļaušanās profesionālajā izglītībā (rādītājs tiek analizēts, sākot ar 2022.māc.g.) Dalībnieku skaits profesionālajā izglītībā, kas iekļauti riska grupās (PMP, citas riska grupas, ar kurām strādā izglītības iestāde) Izglītojamo analīze tiks veikta, uzsākot Riska grupu panākumu līmenis saskaņā ar vecumu un 2022. mācību gadu dzimumu (absolventu skaits no riska grupām, citi panākumi) 8.7. profesionālās izglītības programmu pieprasījuma apzināšana darba tirgū (rādītājs tiek analizēts, sākot ar 2022.māc.g.) Mehānismu veidi, kas lietoti profesionālās izglītības piedāvājuma aktualizēšanai nākotnes darba tirgus vajadzībām (anketēšana, fokusgrupu diskusija, konvents u.tml.) Potenciālo darba devēju (prakses vietas) anketēšana tiks veikta, uzsākot 2022. mācību gadu. 15 Informācija par mehānismiem, kas lietoti, lai nodrošinātu ieinteresētās puses ar visjaunāko informāciju par nākotnes darba tirgus vajadzībām (piemēram, darbs, kurš tiek veikts ieinteresēto pušu informēšanai, sadarbība ar LDDK, nozaru organizācijām u.tml.) Savlaicīgi tiek apkopota NVA informācija (https://prognozes.nva.gov.lv/lv/profession) par darba devēju un viņu pārstāvju (LDDK, LTRK) pieprasījumu dažādu profesiju speciālistu sagatavošanai. Vienlaikus tiek analizēta bezdarbnieku izteiktā vēlme dažādu kursu apguvei Iepriekšminētā informācija dod iespēju plānot jaunu apmācību grupu komplektāciju un jaunu mācību programmu izstrādi