IEKŠĒJĀS KĀRTĪBAS NOTEIKUMI
IEKŠĒJĀS KĀRTĪBAS NOTEIKUMI IZGLĪTOJAMAJIEM
I Vispārīgie jautājumi
Iekšējās kārtības noteikumi (turpmāk - Noteikumi) nosaka SIA „MBR” (turpmāk – Mācību centrs) izglītojamo drošības nodrošināšanas kārtību, izglītības procesa organizāciju, izglītojamo tiesības un pienākumus, kārtību, kādā Mācību centrā uzturas svešas un nepiederošas personas, atbildību par Noteikumu neievērošanu.
Noteikumu ievērošana visiem izglītojamiem ir obligāta.
II Kārtība, kādā nodrošina izglītojamo drošību
Mācību centrs direktors nozīmē grupu pedagogu, kurš iepazīstina izglītojamos ar šiem Noteikumiem, Mācību centra evakuācijas plānu, ugunsdrošību, elektrodrošību un pirmās palīdzības sniegšanu 2 (divu) dienu laikā no mācību procesa uzsākšanas dienas. Ja noticis Noteikumu pārkāpums, tad pedagogs kopā ar izglītojamo atkārtoti pārrunā šos Noteikumus. Par izglītojamo iepazīstināšanu ar Noteikumiem nozīmētā persona veic ierakstu grupas mācību nodarbību uzskaites žurnālā, kur izglītojamie ar parakstu apliecina iepazīšos ar Noteikumiem.
Ar drošības noteikumiem par drošību mācību kabinetos un telpās, kurās ir iekārtas un vielas, kas var apdraudēt izglītojamo drošību un veselību, izglītojamos iepazīstina attiecīgā mācību priekšmeta pedagogs mācību uzsākšanas dienā, kā arī pirms tādu jaunu darbību uzsākšanas, kuras var apdraudēt izglītojamo drošību un veselību.
Gadījumos, kad izglītojamais kādas Mācību centra teritorijā esošas personas darbībā saskata draudus savai vai citu personu drošībai, izglītojamais ziņo Mācību centra administrācijai vai tuvākajam Mācību centra darbiniekam, kurš izvērtē situāciju un veic pasākumus draudu novēršanai.
Gadījumos, ja konstatē fizisku vai emocionālu vardarbību pret izglītojamo, kas ir administratīvā vai kriminālā kārtā sodāma, Mācību centra administrācija nekavējoties ziņo tiesībsargājošām iestādēm.
III Izglītības procesa organizācija
Mācību stundu sākums ir plkst. 8.00 vai saskaņā ar nodarbību grafiku.
Starpbrīžos izglītojamie var neatstāt mācību telpas, bet šajā laikā izglītojamajiem jāizvēdina un jāsakārto mācību telpa nākamajai mācību stundai.
Izglītojamie Mācību centrā ierodas savlaicīgi - lai līdz mācību stundu sākumam būtu klasē vai nodarbības vietā.
Mācību centra administrācija mācību stundu izmaiņas nākamajai dienai izliek uz informācijas stenda līdz iepriekšējās dienas plkst. 12.00. Izglītojamie pirms aiziešanas no Mācību centra iepazīstas ar mācību stundu izmaiņām nākamajai dienai.
IV Izglītojamo tiesības
Izglītojamiem ir šādas tiesības:
Iegūt vai pilnveidot profesionālo izglītību.
Mācību procesā brīvi izteikt un aizstāvēt savas domas un uzskatus, neaizskarot citu personu cieņu un godu.
Izglītības procesā izmantot Mācību centra telpas, dažādu Mācību centra informācijas nesējus un mācību līdzekļus.
Savlaicīgi saņemt medicīnisko palīdzību.
Saņemt savlaicīgu informāciju par pārbaudes darbiem un citiem ar izglītības procesu saistītiem jautājumiem.
Dzīvībai un veselībai drošiem apstākļiem Mācību centrā.
Iegūt kvalitatīvas zināšanas profesionālajos mācību priekšmetos, saņemt pedagogu konsultācijas.
Saņemt adekvātu savu zināšanu un uzvedības novērtējumu.
V Izglītojamo pienākumi
Izglītojamiem ir šādi pienākumi:
Ievērot Noteikumus un ar savu rīcību nediskritēt Mācību centru.
Ievērot ārējos normatīvos aktus un visus Mācību centra iekšējos noteikumus un darba drošības noteikumus.
Precīzi izpildīt administrācijas un pedagogu prasības ekstremālās un nestandarta situācijās.
Ar cieņu izturēties pret Latvijas vēsturi, sabiedrību, valsts un Mācību centra simboliku un atribūtiku, latviešu valodu.
Mācīties atbilstoši savām spējām.
Nepieļaut emocionālu un fizisku vardarbību.
Neapdraudēt savu un citu personu veselību, drošību un dzīvību.
Ievērot pedagogu, izglītojamo un citu personu tiesības un intereses, kā arī izvirzītās prasības mācību priekšmetu apgūšanai.
Ievērot personīgās higiēnas prasības.
Par stundu neapmeklēšanas iemesliem nekavējoties ziņot Mācību centra administrācijai.
Mācību stundu laikā izpildīt pedagoga norādījumus un uzdevumus, netraucēt pārējiem izglītojamajiem un pedagogiem.
Mācību stundu laikā bez pedagoga atļaujas aizliegts lietot dažādas elektroniskās ierīces.
Aizliegts lietot necenzētus vārdus un izteicienus, pielietot vardarbību un psiholoģiski ietekmēt, pazemot citus izglītojamos, huligāniski uzvesties.
Aizliegts Mācību centra telpās un teritorijā iegādāties, lietot un realizēt ieročus, gāzes baloniņus, alkoholiskus dzērienus, narkotiskās un psihotropās vielas, cigaretes, pirotehniku, spēlēt azartspēles.
Ziņot Mācību centra administrācijai par iepriekšējā punktā uzskaitīto darbību īstenošanu, par ārkārtas situācijas rašanos.
VI Kārtība, kādā Mācību centrā uzturas nepiederošas personas
Par remontstrādnieku un apkalpojošo firmu darbinieku rīcību Mācību centrā atbild direktors.
Par kontrolējošo institūciju, pašvaldību pārstāvju un citu personu rīcību Mācību centrā atbild direktors.
VII Atbildība par Noteikumu neievērošanu
Par materiālajiem zaudējumiem, kas nodarīti Mācību centram, darbiniekiem, vainīgā persona atbild saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem.
Par Noteikumu neievērošanu izglītojamam izsaka: mutisku aizrādījumu, rakstisku piezīmi, rakstisku rājienu.
Par atkārtotu iekšējo Noteikumu pārkāpumu izglītojamo var atskaitīt no izglītojamo skaita.
VII Grozījumi Noteikumos
Grozījumus šajos Noteikumos var ierosināt direktors, izglītojamie, Mācību centra darbinieki un Mācību centra dibinātājs.
Grozījumus šajos Noteikumos apstiprina direktors.
ATTĪSTĪBAS PLĀNS 2019.- 2023.gadam
MĀCĪBU CENTRA VISPĀRĪGS RAKSTUROJUMS
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “MBR” (turpmāk - Mācību centrs) dibināts 2003.gadā. Tās dibinātājs ir fiziskas personas – Ļubova Prauliņa un Aleksandrs Vorobjovs. Šobrīd Mācību centra juridiskā adrese ir: Rīga, Gogoļa iela 7.
Mācību centrā strādā pedagoģiskie darbinieki, kuriem ir Valsts Izglītības likumam un Ministru kabineta noteikumiem atbilstoša izglītība. Mācību centra finansējumu veido izglītojamo kursu maksa, dibinātāju līdzekļi, dāvinājumi.
MĀCĪBU CENTRA PamatmērķiS
Izglītības iestādes darbības pamatmērķis ir tādas izglītības vides veidošana, kas nodrošinātu profesionālās tālākizglītības, profesionālās pilnveides un pieaugušo neformālās izglītības programmu īstenošanu Latvijas teritorijā atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
MĀCĪBU CENTRA galvenie uzdevumi
Attīstīt Mācību centra darbību, izstrādājot, licenzējot un akreditējot jaunas profesionālās tālākizglītības un pilnveides programmas.
Īstenot licencētas un akreditētas tālākizglītības un profesionālās pilnveides izglītības programmas.
Piesaistīt, nodrošināt un sekmēt izglītojamos attiecīgo iemaņu veidošanā atbilstoši izvēlētajai izglītības programmai.
Nodrošināt izglītojamajiem kvalitatīvas teorētiskās un praktiskās zināšanas, sekmējot viņu konkurētspēju esošajos sociālekonomiskajos apstākļos.
Nodrošināt izglītības ieguvi izmantojot e-apmācības pakalpojumu.
Pedagogu profesionalitātes paaugstināšana tālākizglītības kursos – sagatavošana darbam ar jaunākajām informācijas tehnoloģijām.
Mācību centra fiziskās un materiāli-tehniskās vides pilnveidošana.
Mācību centra iekšējo dokumentu sakārtošana atbilstoši ārējiem normatīvajiem dokumentiem.
Darbības virzieni
Dažādu nozaru profesionālās tālākizglītības, pilnveides un neformālās izglītības kursi.
Publiskie kursi, semināri speciālistiem un/vai interesentiem no dažādiem uzņēmumiem.
Dažādi projekti, izglītojoši pasākumi un aktivitātes pēc pasūtījuma.
IEPRIEKŠĒJĀ PĀRSKATA PERIODA IZVIRZĪTO PRIORITĀŠU ĪSTENOŠANA
(2016.-2018.g.)
Mācību centra
darbības joma
Darbības prioritāte
Sasniegtais
Mācību saturs
Izglītības programmu īstenošanas rezultātu izvērtēšana.
Regulāri tiek apkopota informācija par kvalifikācijas eksāmenu rezultātiem un rezultāti pārrunāti ar kvalifikācijas eksāmenu komisiju.
Pēc izglītojamo aptauju un pasniedzēju stundu hospitācijas rezultātiem tiek vērtēta pasniedzēju darba kvalitāte.
Veicināta pasniedzēju pieredzes apmaiņa Mācību centrā un ārpus tā.
Mācīšana un mācīšanās
Pasniedzēju profesionālās
kompetences pilnveidošana, realizējot standartus un programmas.
Pasniedzēji informēti par tālākizglītības iegūšanas iespējām, un atbalstīta pasniedzēju izglītošanās, kursos un piedalīšanās semināros.
Veicināta pasniedzēju pieredzes apmaiņa un sadarbība par jaunāko mācību metožu izmantošanu dažādu mācību priekšmetu stundās.
Uzkrāti pasniedzēju izstrādātie metodiskie materiāli.
Sistematizēta un regulāri papildināta informācija par pasniedzēju kvalifikāciju un tālākizglītību.
Izglītojamo sasniegumi
Katra izglītojamā personiskās
iniciatīvas un atbildības attīstīšana.
Veikta izglītojamo testēšana viedokļa noskaidrošanai par Mācību centra un pasniedzēju darbu un tā metodēm.
Mācību centra vide
Uzlabots izglītības iestādes telpu aprīkojums.
Izglītības iestādes telpas aprīkotas ar žalūzijām.
Resursi
Materiāli tehniskās bāzes
pilnveidošana atbilstoši izglītības programmu prasībām.
Izvērtēta telpu un materiāli tehniskā bāze, lai nodrošinātu pilnvērtīgu priekšmetu mācīšanu.
Apzināti mācību programmu īstenošanai nepieciešamie mācību līdzekļi.
Mācību centra darba organizācija, vadība un kvalitātes nodrošināšana
Mācību centra atpazīstamības nodrošināšana
Pilnveidota mācību centra mājaslapa.
Paplašināts sadarbības partneru loks.
MĀCĪBU CENTRA attīstības prioritātes
Pamat-joma
2019
2020
2021
2022
2023
Mācību saturs
Mācību programmu satura aktualizācija
Mācību priekšmetu programmu īstenošana, satura papildināšana, jaunu programmu izstrāde
Mācību priekšmetu programmu satura pilnveidošana atbilstoši licencētajām tālākizglītības programmām saskaņā ar Profesiju standartu.
Sadarbībā ar nozares pārstāvjiem - mācību programmu satura aktualizācija, moduļu programmu izstrāde.
Mācību satura īstenošanai paredzētā laika sadalījuma efektivitātes nodrošināšana.
Mācīšana un mācīšanās
Mācīšanas un mācīšanās procesa saikne ar reālo darba vidi.
Mācīšanas un mācīšanās procesa saikne ar reālo darba vidi.
Mācīšanas un mācīšanās procesa saikne ar reālo darba vidi.
Moduļu apmācības ieviešana atsevišķās programmās
Moduļu apmācības ieviešana pārējās apmācībai piemērotās programmās
Izglīto-jamo sasniegumi
Izglītojamo mācību sasniegumu dinamika profesionālajos mācību priekšmetos.
Izglītojamo mācību sasniegumu dinamika profesionālajos mācību priekšmetos.
Izglītojamo mācību sasniegumu dinamika profesionālajos mācību priekšmetos.
Izglītojamo mācību sasniegumu dinamika profesionālajos mācību priekšmetos.
Izglītojamo mācību sasniegumu dinamika profesionālajos mācību priekšmetos.
Mācību centra vide
Mācību telpu estētiskas vides pilnveidošana.
Izglītojamie, pedagogi un personāls draudzīgā, demokrātiskā un estētiskā vidē.
Izglītojamie, pedagogi un personāls draudzīgā, demokrātiskā un estētiskā vidē.
Izglītojamie, pedagogi un personāls draudzīgā, demokrātiskā un estētiskā vidē.
Izglītojamie, pedagogi un personāls draudzīgā, demokrātiskā un estētiskā vidē.
Resursi
Mācību literatūras krājumu papildināšana, labiekārtošana un modernizācija.
Materiālās bāzes papildināšana ar modernajām tehnoloģijām.
Moderno tehnoloģiju izmantošana mācību satura īstenošanā, pedagogu un izglītojamo sadarbība mācību procesā.
Moderno tehnoloģiju izmantošana mācību satura īstenošanā, pedagogu un izglītojamo sadarbība mācību procesā.
Moderno tehnoloģiju izmantošana mācību satura īstenošanā, pedagogu un izglītojamo sadarbība mācību procesā.
Mācību centra darba organizā-cija, vadība, kvalitātes nodroši-nāšana
Mācību centra dokumentācijas aktualizācija
Pašvērtējuma izstrāde.
Aptauju veikšana.
Mācību centra dokumentācijas aktualizācija
Pašvērtējuma izstrāde.
Aptauju veikšana.
Mācību centra dokumentācijas aktualizācija.
Pašvērtējuma izstrāde.
Aptauju veikšana.
Mācību centra dokumentācijas aktualizācija.
Pašvērtējuma izstrāde.
Aptauju veikšana. Mājaslapas pilnveide.
Mācību centra dokumentācijas aktualizācija.
Pašvērtējuma izstrāde. Aptauju veikšana.
Prioritāšu īstenošanas plāns 2019.m.g. – 2023.m.g.
Ieviešanas gaita
Uzdevumi
Atbildīgais
Laiks
Resursi
Kontrole un pārraudzība
Mācību priekšmetu programmu satura pilnveidošana un aktualizācija, jaunu programmu izstrāde
Direktors
Administrācija
2019.-2023. m.g.
Mācību centra budžets, pedagogu darbs
Administrācija
2019.m.g. – 2023.m.g.
Pamatjoma
Mācīšana un mācīšanās
Prioritāte
Izglītības kvalitātes aktualizācija apmācību metodikas pilnveidošanā
Mērķis
Uzlabot izglītojamo mācību sasniegumus, radīt pozitīvu mācīšanās motivāciju
Novērtēšanas kritēriji
prasmju pilnveide praktiskajā pielietojumā;
mācību sasniegumu rezultātu pozitīva dinamika;
mācību stundu novērtēšanas un analīzes dokumenti;
pamatprasmju pielietojums informācijas tehnoloģiju izmantošanā;
mācīšanas un mācīšanās metožu daudzveidība.
Ieviešanas gaita
Uzdevumi
Atbildīgais
Laiks
Resursi
Kontrole,
pārraudzība
Izglītības kvalitātes aktualizācija apmācību metodikas pilnveidošanā, duālās apmācības ieviešana
Administrācija
Visu laiku
Cilvēkresursi, mācību centra budžets
Direktors
Attīstīt pedagogu pašvērtējuma prasmes.
Administrācija
Visu laiku
Cilvēkresursi, mācību centra budžets
Direktors
Pilnveidot pārbaudes darbu veidošanas un vērtēšanas prasmes.
Administrācija
Visu laiku
Pārbaudes darbi
Direktors
2019.m.g. – 2023.m.g.
Pamatjoma
Izglītojamo sasniegumi
Prioritāte
Izglītojamo mācību sasniegumi profesionālajos mācību priekšmetos
Mērķis
Profesionālo priekšmetu kvalitatīva īstenošana
Novērtēšanas kritēriji
mācību sasniegumu rezultātu analīze gadā;
kvalifikācijas eksāmenu saturs un rezultāti;
mācīšanas un mācīšanas procesa metožu daudzveidība;
integrēto tēmu un starppriekšmetu saiknes plānojums mācību saturā.
Ieviešanas gaita
Uzdevumi
Atbildīgais
Laiks
Resursi
Kontrole,
pārraudzība
Profesionālo priekšmetu pedagogiem pilnveidot savas profesionālās prasmes, veikt pašizglītību.
Pedagogi
Visu laiku
Mācību centra budžets, kursi, semināri
Direktors
Mācību stundās pārraudzīt mācību priekšmeta satura īstenošanu.
Administrācija
Visu laiku
Mācību stunda
Direktors
Mācību priekšmetu programmu papildināšana ar integrētajām un starppriekšmetu tēmām.
Pedagogi
Visu laiku
Programma
Direktors
Pilnveidot prasmes pārbaudes darbu veidošanā un vērtēšanā.
Administrācija
Visu laiku
Mācību stunda, pārbaudes darbi
Direktors
2019.m.g. – 2023.m.g.
Pamatjoma
Mācību centra vide
Prioritāte
Izglītojamie, pedagogi un personāls draudzīgā, demokrātiskā un estētiskā vidē.
Mērķis
Nodrošināt draudzīgu, demokrātisku un estētisku
mācību centra vidi.
Novērtēšanas kritēriji
demokrātiska un estētiska mācību centra vide;
estētiski, mūsdienu prasībām atbilstoši mācību kabineti;
mācību centra kolektīvs atbildīgi izturas pret skolas emocionālo un fizisko vidi.
Ieviešanas gaita
Uzdevumi
Atbildīgais
Laiks
Resursi
Kontrole,
pārraudzība
Veicināt demokrātiskas un estētiskas vides pilnveidi, sekmēt videi draudzīgas attieksmes veidošanos.
Pedagogi, direktors
Visu laiku
Mācību centra budžets, pedagogu gatavotie materiāli
Direktors
Turpināt mācību centra telpu vides labiekārtošanu.
Direktors
Visu laiku
Mācību centra budžets
Direktors
Turpināt attīstīt pedagogos un izglītojamajos apziņu par savu lomu mācību centra tēla veidošanā.
Pedagogi, direktors, izglītojamie
Visu laiku
Pedagogu darbs, izglītojamo līdzdalība
Direktors
Pilnveidot materiāli tehnisko bāzi.
Dibinātājs
Visu laiku
Mācību centra budžets, cilvēkresursi,
dibinātāju līdzekļi
Direktors
2019.m.g. – 2023.m.g.
Pamatjoma
Resursi
Prioritāte
Moderno tehnoloģiju izmantošana mācību satura īstenošanā, pedagogu un izglītojamo sadarbība mācību procesā.
Mērķis
Pilnveidot tehnoloģijas Mācību centra darba vadībā un mācību procesā.
Novērtēšanas kritēriji
atjaunota datorprogrammatūra;
papildināta materiāli tehniskā bāze;
izglītojamajiem un pedagogiem ir pieejamas jaunākās informācijas tehnoloģijas;
mācīšanas un mācīšanās procesā tiek izmantotas jaunākās tehnoloģijas;
modernizēts pedagogu un izglītojamo darbs.
Ieviešanas gaita
Uzdevumi
Atbildīgais
Laiks
Resursi
Kontrole,
pārraudzība
Iegādāties jaunas nepieciešamās datorprogrammas
Direktors
Visu laiku
Mācību centra budžets
Direktors
Mācību materiāli-tehniskās bāzes pilnveidošana mācību programmās
Direktors
Visu laiku
Mācību centra budžets
Direktors
Iegādāties jaunas datortehnoloģijas
Dibinātājs
Visu laiku
Mācību centra budžets,
dibinātāja līdzekļi
Direktors
Mācīšanas un mācīšanās procesā izmantot jaunākās tehnoloģijas.
Pedagogi
Visu laiku
Cilvēkresursi, Mācību centra budžets
Direktors
Iegādāties mācību procesam nepieciešamās grāmatas
Dibinātājs
Visu laiku
Mācību centra budžets,
dibinātāja līdzekļi
Direktors
2019.m.g. – 2023.m.g.
Pamatjoma
Mācību centra darba organizācija, vadība, kvalitātes nodrošināšana
Prioritāte
Mācību centra vadības sistēmas pilnveide
Mērķis
Veicināt rezultatīvu, profesionālu darbu Mācību centrā.
Novērtēšanas kritēriji
darba rezultātu apkopošana un analīze par attīstības plāna īstenošanu;
savlaicīgas korekcijas attīstības plānā;
attīstības plāns ir pieejams visām ar Mācību centra saistītām personām;
mācību centra vadība kontrolē un pārrauga personāla darbu, veicina un atbalsta pašvērtēšanas procesu;
pilnveidota elektroniskā sistēma dokumentu noformēšanā un apritē;
ācību centra kolektīvs pārzina noteikto kārtību;
mācību centra kolektīvs izmanto izstrādātos dokumentus.
Ieviešanas gaita
Uzdevumi
Atbildīgais
Laiks
Resursi
Kontrole,
pārraudzība
Sakārtota mācību centra dokumentācija atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
Direktors, lietvede
Visu laiku
Mācību centra budžets
Direktors
Mācību centra personāla dalība darba plānošanā un analīzē.
Direktors
Visu laiku
Cilvēkresursi, Mācību centra budžets
Direktors
Pilnveidotas pedagogu pašvērtējuma prasmes un iemaņas.
Mācību centra pedagogi
Visu laiku
Cilvēkresursi
Direktors
Dalība dažādos projektos.
Administrācija
Visu laiku
Cilvēkresursi, Mācību centra budžets
Direktors
SVID ANALĪZE
Tabulā sadaļā „Iespējas” ir iekļauti punkti, kas būtu jārealizē, lai uzlabotu iestādes iekšējo vidi, sekmētu darbinieku apmierinātības ar darbu līmeni, veiksmīgi viņus motivētu un pilnveidotu informācijas apmaiņu starp darbiniekiem. Savukārt sadaļā „Draudi’’ pamatā parādās apdraudējums, riski, kurus iestādes vadība nevar ietekmēt vai var ietekmēt ļoti minimāli. It īpaši tas noteikti attiecināms uz valsts politiku izglītības jomā. Plānojot turpmāko attīstību, izstrādājot personāla vadības stratēģiju, ir svarīgi ņemt vērā ne tikai pašreizējo situāciju (atklātās stiprās un vājās puses), bet arī izskatīt visdažādākās attīstības alternatīvas, orientējoties ne tikai uz optimistiskāko, bet arī uz pesimistiskāko variantu.
Stiprās puses
Vājās puses
Mācību centrs atrodas Rīgas centrā un tam ir filiāles Rīgā un Latvijā.
Mācību centram autoapamācībā ir labs prestižs apkārtējā sabiedrībā.
Realizējamās mācību programmas atbilst licencētajai izglītības programmai.
Ir kvalificēti, zinoši pedagogi, kas nodrošina atbalstu audzēkņiem.
Īrēto telpu dēļ ierobežota izvēle īstenot materiāltehniski ietilpīgas izglītības programmas.
Atsevišķiem pasniedzējiem nepieciešams regulārāk paaugstināt savu kvalifikāciju.
Kursu neregularitātes dēļ pasniedzējus nevar pieņemt pastāvīgā darbā, bet tikai uz noteiktu laiku. Līdz ar to pasniedzēji ir aizņemti citās darbavietās, kas apgrūtina mācību procesa organizēšanu.
Nepieciešams papildināt materiāli tehnisko bāzi ar datoriem ar programmnodrošinājumu izglītojamo vajadzībām.
Iespējas
Draudi
Piedalīties ES struktūrfondu projektos.
Lai mācībām piesaistītu vairāk interesentu, paplašināt piedāvāto izglītības programmu apjomu, t.sk. moduļu programmas.
Atbilstoši mācību centra specializācijai, piedalīties dažādos iepirkumu projektos.
Uzlabot iekšējās informācijas aprites sistēmu, izmantojot inovatīvas metodes (modernās tehnoloģijas).
Var tikt mainīta likumdošana, kas negatīvi ietekmēs Mācību centra darbu (tikt izvirzītas jaunas prasības, samazināts finansējums u.tml.).
Nepaaugstinot bezdarbnieku izglītības programmu īstenošanas finansējumu, līdz ar to nevar paaugstināt pasniedzēju darba samaksu, kas ierobežo kvalificētu pasniedzēju piesaisti.
Finanšu trūkuma rezultātā var tikt apturēta materiālās bāzes pilnveidošana.
Samazinoties bezdarba līmenim un cilvēku skaitam proporcionāli var samazināties arī potenciālo izglītojamo skaits.
IEKŠĒJĀS KĀRTĪBAS NOTEIKUMI IZGLĪTOJAMAJIEM
I Vispārīgie jautājumi
Iekšējās kārtības noteikumi (turpmāk - Noteikumi) nosaka SIA „MBR” (turpmāk – Mācību centrs) izglītojamo drošības nodrošināšanas kārtību, izglītības procesa organizāciju, izglītojamo tiesības un pienākumus, kārtību, kādā Mācību centrā uzturas svešas un nepiederošas personas, atbildību par Noteikumu neievērošanu.
Noteikumu ievērošana visiem izglītojamiem ir obligāta.
II Kārtība, kādā nodrošina izglītojamo drošību
Mācību centrs direktors nozīmē grupu pedagogu, kurš iepazīstina izglītojamos ar šiem Noteikumiem, Mācību centra evakuācijas plānu, ugunsdrošību, elektrodrošību un pirmās palīdzības sniegšanu 2 (divu) dienu laikā no mācību procesa uzsākšanas dienas. Ja noticis Noteikumu pārkāpums, tad pedagogs kopā ar izglītojamo atkārtoti pārrunā šos Noteikumus. Par izglītojamo iepazīstināšanu ar Noteikumiem nozīmētā persona veic ierakstu grupas mācību nodarbību uzskaites žurnālā, kur izglītojamie ar parakstu apliecina iepazīšos ar Noteikumiem.
Ar drošības noteikumiem par drošību mācību kabinetos un telpās, kurās ir iekārtas un vielas, kas var apdraudēt izglītojamo drošību un veselību, izglītojamos iepazīstina attiecīgā mācību priekšmeta pedagogs mācību uzsākšanas dienā, kā arī pirms tādu jaunu darbību uzsākšanas, kuras var apdraudēt izglītojamo drošību un veselību.
Gadījumos, kad izglītojamais kādas Mācību centra teritorijā esošas personas darbībā saskata draudus savai vai citu personu drošībai, izglītojamais ziņo Mācību centra administrācijai vai tuvākajam Mācību centra darbiniekam, kurš izvērtē situāciju un veic pasākumus draudu novēršanai.
Gadījumos, ja konstatē fizisku vai emocionālu vardarbību pret izglītojamo, kas ir administratīvā vai kriminālā kārtā sodāma, Mācību centra administrācija nekavējoties ziņo tiesībsargājošām iestādēm.
III Izglītības procesa organizācija
Mācību stundu sākums ir plkst. 8.00 vai saskaņā ar nodarbību grafiku.
Starpbrīžos izglītojamie var neatstāt mācību telpas, bet šajā laikā izglītojamajiem jāizvēdina un jāsakārto mācību telpa nākamajai mācību stundai.
Izglītojamie Mācību centrā ierodas savlaicīgi - lai līdz mācību stundu sākumam būtu klasē vai nodarbības vietā.
Mācību centra administrācija mācību stundu izmaiņas nākamajai dienai izliek uz informācijas stenda līdz iepriekšējās dienas plkst. 12.00. Izglītojamie pirms aiziešanas no Mācību centra iepazīstas ar mācību stundu izmaiņām nākamajai dienai.
IV Izglītojamo tiesības
Izglītojamiem ir šādas tiesības:
Iegūt vai pilnveidot profesionālo izglītību.
Mācību procesā brīvi izteikt un aizstāvēt savas domas un uzskatus, neaizskarot citu personu cieņu un godu.
Izglītības procesā izmantot Mācību centra telpas, dažādu Mācību centra informācijas nesējus un mācību līdzekļus.
Savlaicīgi saņemt medicīnisko palīdzību.
Saņemt savlaicīgu informāciju par pārbaudes darbiem un citiem ar izglītības procesu saistītiem jautājumiem.
Dzīvībai un veselībai drošiem apstākļiem Mācību centrā.
Iegūt kvalitatīvas zināšanas profesionālajos mācību priekšmetos, saņemt pedagogu konsultācijas.
Saņemt adekvātu savu zināšanu un uzvedības novērtējumu.
V Izglītojamo pienākumi
Izglītojamiem ir šādi pienākumi:
Ievērot Noteikumus un ar savu rīcību nediskritēt Mācību centru.
Ievērot ārējos normatīvos aktus un visus Mācību centra iekšējos noteikumus un darba drošības noteikumus.
Precīzi izpildīt administrācijas un pedagogu prasības ekstremālās un nestandarta situācijās.
Ar cieņu izturēties pret Latvijas vēsturi, sabiedrību, valsts un Mācību centra simboliku un atribūtiku, latviešu valodu.
Mācīties atbilstoši savām spējām.
Nepieļaut emocionālu un fizisku vardarbību.
Neapdraudēt savu un citu personu veselību, drošību un dzīvību.
Ievērot pedagogu, izglītojamo un citu personu tiesības un intereses, kā arī izvirzītās prasības mācību priekšmetu apgūšanai.
Ievērot personīgās higiēnas prasības.
Par stundu neapmeklēšanas iemesliem nekavējoties ziņot Mācību centra administrācijai.
Mācību stundu laikā izpildīt pedagoga norādījumus un uzdevumus, netraucēt pārējiem izglītojamajiem un pedagogiem.
Mācību stundu laikā bez pedagoga atļaujas aizliegts lietot dažādas elektroniskās ierīces.
Aizliegts lietot necenzētus vārdus un izteicienus, pielietot vardarbību un psiholoģiski ietekmēt, pazemot citus izglītojamos, huligāniski uzvesties.
Aizliegts Mācību centra telpās un teritorijā iegādāties, lietot un realizēt ieročus, gāzes baloniņus, alkoholiskus dzērienus, narkotiskās un psihotropās vielas, cigaretes, pirotehniku, spēlēt azartspēles.
Ziņot Mācību centra administrācijai par iepriekšējā punktā uzskaitīto darbību īstenošanu, par ārkārtas situācijas rašanos.
VI Kārtība, kādā Mācību centrā uzturas nepiederošas personas
Par remontstrādnieku un apkalpojošo firmu darbinieku rīcību Mācību centrā atbild direktors.
Par kontrolējošo institūciju, pašvaldību pārstāvju un citu personu rīcību Mācību centrā atbild direktors.
VII Atbildība par Noteikumu neievērošanu
Par materiālajiem zaudējumiem, kas nodarīti Mācību centram, darbiniekiem, vainīgā persona atbild saskaņā ar Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem.
Par Noteikumu neievērošanu izglītojamam izsaka: mutisku aizrādījumu, rakstisku piezīmi, rakstisku rājienu.
Par atkārtotu iekšējo Noteikumu pārkāpumu izglītojamo var atskaitīt no izglītojamo skaita.
VII Grozījumi Noteikumos
Grozījumus šajos Noteikumos var ierosināt direktors, izglītojamie, Mācību centra darbinieki un Mācību centra dibinātājs.
Grozījumus šajos Noteikumos apstiprina direktors.
ATTĪSTĪBAS PLĀNS 2019.- 2023.gadam
MĀCĪBU CENTRA VISPĀRĪGS RAKSTUROJUMS
Sabiedrība ar ierobežotu atbildību “MBR” (turpmāk - Mācību centrs) dibināts 2003.gadā. Tās dibinātājs ir fiziskas personas – Ļubova Prauliņa un Aleksandrs Vorobjovs. Šobrīd Mācību centra juridiskā adrese ir: Rīga, Gogoļa iela 7.
Mācību centrā strādā pedagoģiskie darbinieki, kuriem ir Valsts Izglītības likumam un Ministru kabineta noteikumiem atbilstoša izglītība. Mācību centra finansējumu veido izglītojamo kursu maksa, dibinātāju līdzekļi, dāvinājumi.
MĀCĪBU CENTRA PamatmērķiS
Izglītības iestādes darbības pamatmērķis ir tādas izglītības vides veidošana, kas nodrošinātu profesionālās tālākizglītības, profesionālās pilnveides un pieaugušo neformālās izglītības programmu īstenošanu Latvijas teritorijā atbilstoši normatīvo aktu prasībām.
MĀCĪBU CENTRA galvenie uzdevumi
Attīstīt Mācību centra darbību, izstrādājot, licenzējot un akreditējot jaunas profesionālās tālākizglītības un pilnveides programmas.
Īstenot licencētas un akreditētas tālākizglītības un profesionālās pilnveides izglītības programmas.
Piesaistīt, nodrošināt un sekmēt izglītojamos attiecīgo iemaņu veidošanā atbilstoši izvēlētajai izglītības programmai.
Nodrošināt izglītojamajiem kvalitatīvas teorētiskās un praktiskās zināšanas, sekmējot viņu konkurētspēju esošajos sociālekonomiskajos apstākļos.
Nodrošināt izglītības ieguvi izmantojot e-apmācības pakalpojumu.
Pedagogu profesionalitātes paaugstināšana tālākizglītības kursos – sagatavošana darbam ar jaunākajām informācijas tehnoloģijām.
Mācību centra fiziskās un materiāli-tehniskās vides pilnveidošana.
Mācību centra iekšējo dokumentu sakārtošana atbilstoši ārējiem normatīvajiem dokumentiem.
Darbības virzieni
Dažādu nozaru profesionālās tālākizglītības, pilnveides un neformālās izglītības kursi.
Publiskie kursi, semināri speciālistiem un/vai interesentiem no dažādiem uzņēmumiem.
Dažādi projekti, izglītojoši pasākumi un aktivitātes pēc pasūtījuma.
IEPRIEKŠĒJĀ PĀRSKATA PERIODA IZVIRZĪTO PRIORITĀŠU ĪSTENOŠANA
(2016.-2018.g.)
Mācību centra darbības joma |
Darbības prioritāte |
Sasniegtais |
Mācību saturs |
Izglītības programmu īstenošanas rezultātu izvērtēšana. |
Regulāri tiek apkopota informācija par kvalifikācijas eksāmenu rezultātiem un rezultāti pārrunāti ar kvalifikācijas eksāmenu komisiju. Pēc izglītojamo aptauju un pasniedzēju stundu hospitācijas rezultātiem tiek vērtēta pasniedzēju darba kvalitāte. Veicināta pasniedzēju pieredzes apmaiņa Mācību centrā un ārpus tā. |
Mācīšana un mācīšanās |
Pasniedzēju profesionālās kompetences pilnveidošana, realizējot standartus un programmas. |
Pasniedzēji informēti par tālākizglītības iegūšanas iespējām, un atbalstīta pasniedzēju izglītošanās, kursos un piedalīšanās semināros. Veicināta pasniedzēju pieredzes apmaiņa un sadarbība par jaunāko mācību metožu izmantošanu dažādu mācību priekšmetu stundās. Uzkrāti pasniedzēju izstrādātie metodiskie materiāli. Sistematizēta un regulāri papildināta informācija par pasniedzēju kvalifikāciju un tālākizglītību. |
Izglītojamo sasniegumi |
Katra izglītojamā personiskās iniciatīvas un atbildības attīstīšana. |
Veikta izglītojamo testēšana viedokļa noskaidrošanai par Mācību centra un pasniedzēju darbu un tā metodēm. |
Mācību centra vide |
Uzlabots izglītības iestādes telpu aprīkojums. |
Izglītības iestādes telpas aprīkotas ar žalūzijām. |
Resursi |
Materiāli tehniskās bāzes pilnveidošana atbilstoši izglītības programmu prasībām. |
Izvērtēta telpu un materiāli tehniskā bāze, lai nodrošinātu pilnvērtīgu priekšmetu mācīšanu. Apzināti mācību programmu īstenošanai nepieciešamie mācību līdzekļi.
|
Mācību centra darba organizācija, vadība un kvalitātes nodrošināšana |
Mācību centra atpazīstamības nodrošināšana |
Pilnveidota mācību centra mājaslapa. Paplašināts sadarbības partneru loks. |
MĀCĪBU CENTRA attīstības prioritātes
Pamat-joma |
2019 |
2020 |
2021 |
2022 |
2023 |
Mācību saturs |
Mācību programmu satura aktualizācija |
Mācību priekšmetu programmu īstenošana, satura papildināšana, jaunu programmu izstrāde |
Mācību priekšmetu programmu satura pilnveidošana atbilstoši licencētajām tālākizglītības programmām saskaņā ar Profesiju standartu. |
Sadarbībā ar nozares pārstāvjiem - mācību programmu satura aktualizācija, moduļu programmu izstrāde. |
Mācību satura īstenošanai paredzētā laika sadalījuma efektivitātes nodrošināšana. |
Mācīšana un mācīšanās |
Mācīšanas un mācīšanās procesa saikne ar reālo darba vidi. |
Mācīšanas un mācīšanās procesa saikne ar reālo darba vidi. |
Mācīšanas un mācīšanās procesa saikne ar reālo darba vidi. |
Moduļu apmācības ieviešana atsevišķās programmās |
Moduļu apmācības ieviešana pārējās apmācībai piemērotās programmās |
Izglīto-jamo sasniegumi |
Izglītojamo mācību sasniegumu dinamika profesionālajos mācību priekšmetos. |
Izglītojamo mācību sasniegumu dinamika profesionālajos mācību priekšmetos. |
Izglītojamo mācību sasniegumu dinamika profesionālajos mācību priekšmetos. |
Izglītojamo mācību sasniegumu dinamika profesionālajos mācību priekšmetos. |
Izglītojamo mācību sasniegumu dinamika profesionālajos mācību priekšmetos. |
Mācību centra vide |
Mācību telpu estētiskas vides pilnveidošana. |
Izglītojamie, pedagogi un personāls draudzīgā, demokrātiskā un estētiskā vidē. |
Izglītojamie, pedagogi un personāls draudzīgā, demokrātiskā un estētiskā vidē. |
Izglītojamie, pedagogi un personāls draudzīgā, demokrātiskā un estētiskā vidē. |
Izglītojamie, pedagogi un personāls draudzīgā, demokrātiskā un estētiskā vidē. |
Resursi
|
Mācību literatūras krājumu papildināšana, labiekārtošana un modernizācija. |
Materiālās bāzes papildināšana ar modernajām tehnoloģijām. |
Moderno tehnoloģiju izmantošana mācību satura īstenošanā, pedagogu un izglītojamo sadarbība mācību procesā. |
Moderno tehnoloģiju izmantošana mācību satura īstenošanā, pedagogu un izglītojamo sadarbība mācību procesā. |
Moderno tehnoloģiju izmantošana mācību satura īstenošanā, pedagogu un izglītojamo sadarbība mācību procesā. |
Mācību centra darba organizā-cija, vadība, kvalitātes nodroši-nāšana |
Mācību centra dokumentācijas aktualizācija Pašvērtējuma izstrāde. Aptauju veikšana. |
Mācību centra dokumentācijas aktualizācija Pašvērtējuma izstrāde. Aptauju veikšana. |
Mācību centra dokumentācijas aktualizācija. Pašvērtējuma izstrāde. Aptauju veikšana. |
Mācību centra dokumentācijas aktualizācija. Pašvērtējuma izstrāde. Aptauju veikšana. Mājaslapas pilnveide. |
Mācību centra dokumentācijas aktualizācija. Pašvērtējuma izstrāde. Aptauju veikšana. |
Prioritāšu īstenošanas plāns 2019.m.g. – 2023.m.g.
Ieviešanas gaita
Uzdevumi |
Atbildīgais |
Laiks |
Resursi |
Kontrole un pārraudzība |
Mācību priekšmetu programmu satura pilnveidošana un aktualizācija, jaunu programmu izstrāde |
Direktors Administrācija |
2019.-2023. m.g.
|
Mācību centra budžets, pedagogu darbs |
Administrācija |
2019.m.g. – 2023.m.g.
Pamatjoma |
Mācīšana un mācīšanās |
Prioritāte |
Izglītības kvalitātes aktualizācija apmācību metodikas pilnveidošanā |
Mērķis |
Uzlabot izglītojamo mācību sasniegumus, radīt pozitīvu mācīšanās motivāciju |
Novērtēšanas kritēriji |
prasmju pilnveide praktiskajā pielietojumā; mācību sasniegumu rezultātu pozitīva dinamika; mācību stundu novērtēšanas un analīzes dokumenti; pamatprasmju pielietojums informācijas tehnoloģiju izmantošanā; mācīšanas un mācīšanās metožu daudzveidība. |
Ieviešanas gaita
Uzdevumi |
Atbildīgais |
Laiks |
Resursi |
Kontrole, pārraudzība |
Izglītības kvalitātes aktualizācija apmācību metodikas pilnveidošanā, duālās apmācības ieviešana |
Administrācija |
Visu laiku |
Cilvēkresursi, mācību centra budžets |
Direktors |
Attīstīt pedagogu pašvērtējuma prasmes. |
Administrācija |
Visu laiku |
Cilvēkresursi, mācību centra budžets |
Direktors |
Pilnveidot pārbaudes darbu veidošanas un vērtēšanas prasmes. |
Administrācija |
Visu laiku |
Pārbaudes darbi |
Direktors |
2019.m.g. – 2023.m.g.
Pamatjoma |
Izglītojamo sasniegumi |
Prioritāte |
Izglītojamo mācību sasniegumi profesionālajos mācību priekšmetos |
Mērķis |
Profesionālo priekšmetu kvalitatīva īstenošana |
Novērtēšanas kritēriji |
mācību sasniegumu rezultātu analīze gadā; kvalifikācijas eksāmenu saturs un rezultāti; mācīšanas un mācīšanas procesa metožu daudzveidība; integrēto tēmu un starppriekšmetu saiknes plānojums mācību saturā. |
Ieviešanas gaita
Uzdevumi |
Atbildīgais |
Laiks |
Resursi |
Kontrole, pārraudzība |
Profesionālo priekšmetu pedagogiem pilnveidot savas profesionālās prasmes, veikt pašizglītību. |
Pedagogi |
Visu laiku |
Mācību centra budžets, kursi, semināri |
Direktors |
Mācību stundās pārraudzīt mācību priekšmeta satura īstenošanu. |
Administrācija |
Visu laiku |
Mācību stunda |
Direktors |
Mācību priekšmetu programmu papildināšana ar integrētajām un starppriekšmetu tēmām. |
Pedagogi |
Visu laiku |
Programma |
Direktors |
Pilnveidot prasmes pārbaudes darbu veidošanā un vērtēšanā. |
Administrācija |
Visu laiku |
Mācību stunda, pārbaudes darbi |
Direktors |
2019.m.g. – 2023.m.g.
Pamatjoma |
Mācību centra vide |
Prioritāte |
Izglītojamie, pedagogi un personāls draudzīgā, demokrātiskā un estētiskā vidē. |
Mērķis |
Nodrošināt draudzīgu, demokrātisku un estētisku mācību centra vidi. |
Novērtēšanas kritēriji |
demokrātiska un estētiska mācību centra vide; estētiski, mūsdienu prasībām atbilstoši mācību kabineti; mācību centra kolektīvs atbildīgi izturas pret skolas emocionālo un fizisko vidi. |
Ieviešanas gaita
Uzdevumi |
Atbildīgais |
Laiks |
Resursi |
Kontrole, pārraudzība |
Veicināt demokrātiskas un estētiskas vides pilnveidi, sekmēt videi draudzīgas attieksmes veidošanos. |
Pedagogi, direktors |
Visu laiku |
Mācību centra budžets, pedagogu gatavotie materiāli |
Direktors |
Turpināt mācību centra telpu vides labiekārtošanu. |
Direktors |
Visu laiku |
Mācību centra budžets |
Direktors |
Turpināt attīstīt pedagogos un izglītojamajos apziņu par savu lomu mācību centra tēla veidošanā. |
Pedagogi, direktors, izglītojamie |
Visu laiku |
Pedagogu darbs, izglītojamo līdzdalība |
Direktors |
Pilnveidot materiāli tehnisko bāzi. |
Dibinātājs |
Visu laiku |
Mācību centra budžets, cilvēkresursi, dibinātāju līdzekļi |
Direktors |
2019.m.g. – 2023.m.g.
Pamatjoma |
Resursi |
Prioritāte |
Moderno tehnoloģiju izmantošana mācību satura īstenošanā, pedagogu un izglītojamo sadarbība mācību procesā. |
Mērķis |
Pilnveidot tehnoloģijas Mācību centra darba vadībā un mācību procesā. |
Novērtēšanas kritēriji |
atjaunota datorprogrammatūra; papildināta materiāli tehniskā bāze; izglītojamajiem un pedagogiem ir pieejamas jaunākās informācijas tehnoloģijas; mācīšanas un mācīšanās procesā tiek izmantotas jaunākās tehnoloģijas; modernizēts pedagogu un izglītojamo darbs. |
Ieviešanas gaita
Uzdevumi |
Atbildīgais |
Laiks |
Resursi |
Kontrole, pārraudzība |
Iegādāties jaunas nepieciešamās datorprogrammas |
Direktors |
Visu laiku |
Mācību centra budžets |
Direktors |
Mācību materiāli-tehniskās bāzes pilnveidošana mācību programmās |
Direktors |
Visu laiku |
Mācību centra budžets |
Direktors |
Iegādāties jaunas datortehnoloģijas |
Dibinātājs |
Visu laiku |
Mācību centra budžets, dibinātāja līdzekļi |
Direktors |
Mācīšanas un mācīšanās procesā izmantot jaunākās tehnoloģijas. |
Pedagogi |
Visu laiku |
Cilvēkresursi, Mācību centra budžets |
Direktors |
Iegādāties mācību procesam nepieciešamās grāmatas |
Dibinātājs |
Visu laiku |
Mācību centra budžets, dibinātāja līdzekļi |
Direktors |
2019.m.g. – 2023.m.g.
Pamatjoma |
Mācību centra darba organizācija, vadība, kvalitātes nodrošināšana |
Prioritāte |
Mācību centra vadības sistēmas pilnveide |
Mērķis |
Veicināt rezultatīvu, profesionālu darbu Mācību centrā. |
Novērtēšanas kritēriji |
darba rezultātu apkopošana un analīze par attīstības plāna īstenošanu; savlaicīgas korekcijas attīstības plānā; attīstības plāns ir pieejams visām ar Mācību centra saistītām personām; mācību centra vadība kontrolē un pārrauga personāla darbu, veicina un atbalsta pašvērtēšanas procesu; pilnveidota elektroniskā sistēma dokumentu noformēšanā un apritē; ācību centra kolektīvs pārzina noteikto kārtību; mācību centra kolektīvs izmanto izstrādātos dokumentus. |
Ieviešanas gaita
Uzdevumi |
Atbildīgais |
Laiks |
Resursi |
Kontrole, pārraudzība |
Sakārtota mācību centra dokumentācija atbilstoši normatīvo aktu prasībām. |
Direktors, lietvede |
Visu laiku |
Mācību centra budžets |
Direktors |
Mācību centra personāla dalība darba plānošanā un analīzē. |
Direktors |
Visu laiku |
Cilvēkresursi, Mācību centra budžets |
Direktors |
Pilnveidotas pedagogu pašvērtējuma prasmes un iemaņas. |
Mācību centra pedagogi |
Visu laiku |
Cilvēkresursi |
Direktors |
Dalība dažādos projektos. |
Administrācija |
Visu laiku |
Cilvēkresursi, Mācību centra budžets |
Direktors |
SVID ANALĪZE
Tabulā sadaļā „Iespējas” ir iekļauti punkti, kas būtu jārealizē, lai uzlabotu iestādes iekšējo vidi, sekmētu darbinieku apmierinātības ar darbu līmeni, veiksmīgi viņus motivētu un pilnveidotu informācijas apmaiņu starp darbiniekiem. Savukārt sadaļā „Draudi’’ pamatā parādās apdraudējums, riski, kurus iestādes vadība nevar ietekmēt vai var ietekmēt ļoti minimāli. It īpaši tas noteikti attiecināms uz valsts politiku izglītības jomā. Plānojot turpmāko attīstību, izstrādājot personāla vadības stratēģiju, ir svarīgi ņemt vērā ne tikai pašreizējo situāciju (atklātās stiprās un vājās puses), bet arī izskatīt visdažādākās attīstības alternatīvas, orientējoties ne tikai uz optimistiskāko, bet arī uz pesimistiskāko variantu.
Stiprās puses |
Vājās puses |
Mācību centrs atrodas Rīgas centrā un tam ir filiāles Rīgā un Latvijā. Mācību centram autoapamācībā ir labs prestižs apkārtējā sabiedrībā. Realizējamās mācību programmas atbilst licencētajai izglītības programmai. Ir kvalificēti, zinoši pedagogi, kas nodrošina atbalstu audzēkņiem. |
Īrēto telpu dēļ ierobežota izvēle īstenot materiāltehniski ietilpīgas izglītības programmas. Atsevišķiem pasniedzējiem nepieciešams regulārāk paaugstināt savu kvalifikāciju. Kursu neregularitātes dēļ pasniedzējus nevar pieņemt pastāvīgā darbā, bet tikai uz noteiktu laiku. Līdz ar to pasniedzēji ir aizņemti citās darbavietās, kas apgrūtina mācību procesa organizēšanu. Nepieciešams papildināt materiāli tehnisko bāzi ar datoriem ar programmnodrošinājumu izglītojamo vajadzībām. |
Iespējas |
Draudi |
Piedalīties ES struktūrfondu projektos. Lai mācībām piesaistītu vairāk interesentu, paplašināt piedāvāto izglītības programmu apjomu, t.sk. moduļu programmas. Atbilstoši mācību centra specializācijai, piedalīties dažādos iepirkumu projektos. Uzlabot iekšējās informācijas aprites sistēmu, izmantojot inovatīvas metodes (modernās tehnoloģijas).
|
Var tikt mainīta likumdošana, kas negatīvi ietekmēs Mācību centra darbu (tikt izvirzītas jaunas prasības, samazināts finansējums u.tml.). Nepaaugstinot bezdarbnieku izglītības programmu īstenošanas finansējumu, līdz ar to nevar paaugstināt pasniedzēju darba samaksu, kas ierobežo kvalificētu pasniedzēju piesaisti. Finanšu trūkuma rezultātā var tikt apturēta materiālās bāzes pilnveidošana. Samazinoties bezdarba līmenim un cilvēku skaitam proporcionāli var samazināties arī potenciālo izglītojamo skaits. |